Po wygaśnięciu okresu gwarancyjnego użytkownik, jeśli chce to może zawrzeć z
producentem umowę serwisową. Jeśli taka umowa zostanie
zawarta to użytkownik oprogramowania uzyskuje przywileje zbliżone do tych w
okresie gwarancyjnym plus możliwość okresowego świadczenia usług dodatkowych.
Umowa konserwacyjna zawierana jest
najczęściej bezterminowo, choć można negocjować umowy wieloletnie. W
pierwszym przypadku obowiązuje trzymiesięczny okres wypowiedzenia dla
obu stron umowy.
Miesięczny koszt abonamentu
serwisowego wynosi najczęściej od jednego do kilku procent wartości
aktualnej ceny sprzedaży licencji konserwowanych systemów. Kwota ta
ustalana jest zawsze indywidualnie, w zależności od szczegółów
zawartej umowy.
W wariancie licencji FKI „Mała
Firma” przewidziano możliwość zawarcia umowy ze zryczałtowaną,
niezależnie od ilości wykorzystywanych modułów, niską comiesięczną
opłatą wynosząca 159 zł.
Jeśli użytkownik systemu FKI
zawarł z producentem pogwarancyjną umowę konserwacyjną to wymiana
wersji oprogramowania następuje bezpłatnie, a rachunek za koszty
dojazdu, instalacji i przeszkolenia może być ustalany według stawek
preferencyjnych, lub też jeśli przewiduje to umowa serwisowa, koszt usługi
i dojazdu może być zawarty w cenie abonamentu.
|